Persoonlijk financieel advies. Hoe pakken wij dat aan?

MAN financial services levert persoonlijk maatwerk in hypotheekadvies, financieel advies en pensioenadvies. Wij hanteren hierbij een heldere aanpak in drie fasen.

KENNISMAKING

Elk financieel advies begint met een kennismaking en die kost u uiteraard niets. Wij horen namelijk graag wie u bent, wat uw ambities zijn, wat de uitdaging is en welke vorm van advies u wenst.

  • Wij maken graag kennis met u en luisteren naar uw wensen
  • Persoonlijke kennismaking met onze organisatie en uw adviseur
  • Uitleg over onze werkwijze, het adviesproces en de kosten ervan

INVENTARISATIE, QUICK SCAN & BEREKENINGEN

Voordat het adviestraject start, willen de meeste relaties graag weten waar zij aan toe zijn en wat ze ongeveer kunnen verwachten. Wij brengen uw financiële vraagstuk en uw persoonlijke financiële situatie uitgebreid in beeld en maken enkele indicatieve berekeningen.

  • Wat zijn uw vragen, wensen en doelen?
  • Inventarisatie van uw huidige financiële situatie, waarbij alle relevante gegevens worden ingevoerd in een financieel dashboard
  • Quickscan van risico’s waar u als persoon, gezin of bedrijf mee te maken heeft
  • Eerste indicatieve berekeningen van bijvoorbeeld maximale hypotheek en maandlasten

FASE 1 - ANALYSEREN EN ADVIES

De eerst fase is de adviesfase. Op basis van de door u verstrekte informatie in fase 1 en aangeleverde stukken, gaat uw adviseur achter de schermen voor u aan de slag en analyseert uw situatie. Vervolgens werkt de adviseur een advies uit in een overzichtelijk financieel plan.

ANALYSEREN
  • Uw adviseur analyseert uw financiële situatie, kennis, wensen en risicobereidheid
  • Uw adviseur formuleert verschillende opties die zorgen voor de oplossing van uw vraagstuk
  • Uw adviseur onderzoek financiële en fiscale gevolgen van de verschillende opties
ADVIES
  • Uw adviseur werkt de verschillende oplossingen uit in een persoonlijk adviesrapport
  • Tijdens het adviesgesprek ontvangt u een uitgebreide toelichting op het advies en de afwegingen die zijn gemaakt
  • U krijgt inzicht in de risico’s en kansen van alle relevante oplossingen

FASE 2 - REALISATIE EN WIJZIGEN FINANCIELE PRODUCTEN

De tweede fase wordt ook wel bemiddelingsfase genoemd. Op basis van het opgestelde persoonlijk adviesrapport gaan wij voor u op zoek naar die financiële producten die op dat moment het scherpst geprijsd zijn en het beste bij u passen. Wij vragen offertes op en verzorgen het aanvragen en wijzigen van deze producten.

SELECTEREN PRODUCTEN
  • Uw adviseur vergelijkt financiële producten, rentes en tarieven van verschillende aanbieders
  • Uw adviseur vraagt offertes van de beste productkeuzes voor u aan
  • Uw adviseur bespreekt met u de verschillende opties en mogelijkheden
  • Uw adviseur zorgt ervoor dat u de juiste documenten krijgt voor het aanvraagproces
AANVRAGEN OF WIJZIGEN PRODUCTEN
  • Wij ontzorgen u van A tot Z in het aanvraagproces van financiële producten
  • Wij controleren polissen en documenten van verzekeraars en financiële instellingen op fouten
  • Wij archiveren alle documenten in onze administratie en eventueel in uw online dashboards

FASE 3 - NAZORG LIFETIME FINANCIAL FIT PLAN

De derde fase is de nazorgfase. Voor financiële producten die via bemiddeling van MAN financial services tot stand zijn gekomen, geldt een wettelijke doorlopende zorgplicht. Binnen deze zorgplicht wordt echter geen rekening gehouden met veranderingen gedurende de looptijd binnen uw gezin, uw wensen, uw financiële situatie en nieuwe producten van aanbieders. Daarom bieden wij nazorg alleen op basis van het Lifetime Financial Fit Plan.

LIFETIME FINANCIAL FIT PLAN
  • Periodiek onderhoudsgesprek met uw adviseur (jaarlijks, per 3 jaar of per 5 jaar)
  • Controle en besparingscheck op uw financiële producten
  • Administratief beheer van uw verzekeringen via een persoonlijk financieel dashboard
  • Vragen kunnen stellen aan uw adviseur zonder dat u hier direct een nota voor krijgt

Lifetime Financial Fit Plan